سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهرستان شفت بهشتی در دل جنگلهای گیلان

همه چیز درباره شهر شفت

ممکن است نام شفت تا امروز چند باری به گوشتان خورده باشد اما اطلاعات چندانی  از این شهرستان زیبا در استان گیلان نداشته باشید.این شهرستان در منطقه ای کوهستانی در منتهی علیه شرقی کوه‌های تالش در منطقه ای بکر و زیبا در میان انبوهی از روستاها و جاذبه های طبیعی و گردشگری قرار گرفته و به نوعی روستایی‌ترین شهرستان استان گیلان محسوب می‌شود.مطلبی که می‌خوانید برای آشنا شدن شما با  این منطقه می‌باشد تا با سفر به شفت و رزرو و اجاره آنلاین اقامتگاه به رشد این منطقه محل اقامت زیبا کمک کنید .

شفت چندین مسیر دسترسی دارد که بهترین و سرراست ترین آن جاده رشت به جیرده می‌باشد که فاصله‌اش از شهر رشت نزدیک به 10 کیلومتر می‌باشد.

جنگل های شفت گیلان

چهارشنبه بازار های شفت:

 چیزی که نام این شهرستان شفت را بر سر زبان ها آورده بازارهای هفتگی این شهر زیبا می‌باشد. بازارهایی که بسته به محصول آن فصل کشاورزان منطقه و نیز دوره‌گردانی که شهر به شهر می‌چرخند تا خورده‌ریزهایشان را بفروشند  هست. و اگر قصد سفر به اینجا را دارید حتما سری هم به این بازارهای هفتگی بزنید چراکه میتوانید ضربان زندگی را در این نقطه از گیلان مشاهده کنید و در کنار اینهمه زیبایی از اقامت در این شهر رویایی لذت دوچندان ببرید.

 شفت شهری در دل روستا :

همانطور که گفتیم این شهرستان کوچک روستایی ترین شهرستان استان گیلان می‌باشد و دور تا دور آن را روستاهای زیبایی وجود دارد از قبیل : دوبخشر – گیلده – کمسار – سیاهمزگی – شالما – سفیدمزگی – بیالوا – چماچا – کاظم‌آباد – صیقلان – بداب – درودخان – چناررودخان – طالقان – چوبر – ویسرود – جیرده  و پده .

برای معرفی بیشتر روستاهای استان گیلان کلیک کنید

از میان این روستاها شاید نام سیاهمزگی به گوشتان خورده باشد . بله درست حدس زدید.  پنیر سیاهمزگی با آن طعم و عطر خاص خودش که در رستوران‌ها و کافه‌های  گیلان به همراه غذا می‌آورند از روستای سیاه‌مزگی می‌آید. روستایی که مردمانش به لبخند همیشگی معروفند و جز لبخند شما نشان دیگری از صورتشان نمیتوانید پیدا کنید.

شفت شهری در دل روستا

خودتان را برای سفر به به بهشت آماده کنید :

جاذبه های گردشگری این شهرستان بی نظیر تمامی ندارد پس بیایید با هم چرخی در این شهر کوچک اما بسیار پر جاذبه بزنیم تا سفر به شفت برایتان نزدیک‌تر شود.

از جاذبه های تاریخی آن می‌توان به پل تاریخی لیشاوندان – مجموعه باستانی کمسار – خانه قدیمی فرضعلی خرم در روستای ممل چاله بیجارسر نام برد که دیدن هرکدامشان شما را سر ذوق می‌آورد چرا که با دیدن اینهمه جاذبه برای شمایی که می‌خواهید با چند شب اقامت در شفت اوقات پر خاطره‌ای داشته ‌باشید بسیار مهم است.

پشنهاد نویسنده جهت اجاره ویلا، سوئیت و آپارتمان در سراسر ایران سایت شب است

شفت سرزمین آبشارها

این منطقه را می‌توان سرزمین آبشارها در استان گیلان نام برد چرا که به هر گوشه ای از طبیعتش نگاه کنی آبشاری زیبا در دل خود جای داده است. ازمیان صدها آبشاری که در این منطقه شناسایی شده نام آبشارهای  دودوزن در روستای خرمکش  – لاس پشت در روستای لپوندان – دیواکل در روستای علیسرا – وزنه بن در روستای سفیدمزگی – دیوان دره در روستای طالقان  را می‌توانید با پرس‌وجویی ساده از اهالی روستا جویا شوید.

شفت سرزمین آبشارها

امامزاده ای در دل جنگل بکر

اگر قصد سفر به شفت را دارید حتما سری به امامزاده اسحاق بزنید چرا که جدا از فضای معنوی بسیار خاصی که دراین امامزاده وجود دارد طبیعت بکر اطراف آن و همچنین چشم‌انداز بینظیرش می‌تواند اقامت در شفت را برایتان بسیار خاطره انگیز تر کند .

ییلاقی بر بلندای گیلان

کوه های سرسبز و سربه آسمان کشیده‌ی شفت جلوه‌ای از قدرت الهی‌ست . طبیعتی بکر که هر بیننده‌ای را مسحور خود می‌کند. حرکت در میان کوه‌های بلندی که در پای آنها رودهای پر آبی جریان دارد می‌تواند سفر به شفت را برایتان تبدیل به ماجرایی بکند که هیچگاه تصورش را نمی‌کردید . و حتما در سفر به شفت پای صحبت چوپانان این منطقه بنشینید  تا برایتان از قصه های کهن گیلان بخوانند و آوازی از جنس ناب برایتان سر بدهند.

شلمجار – آرنانگاه – ونی – شمشیر ژنه لاس و سوته  از ییلاقات بسیار بکر و زیبای شفت می‌باشد که اگر اهل کوهنوردی باشید می‌توانید از ییلاقات گذشته و خود را به ارتفاعات رودبار و یا طارم زنجان برسانید.

شفت ییلاقی بر بلندای گیلان

مراسم عروسه گولی در شفت

هر سال در شفت با آغاز فصل بهار در دل بازارهای هفتگی آن مراسمی با نام عروسه گولی برگزار می‌شود . مراسمی که از دیرباز جز آیین مردم شفت بوده و هرسال به تعداد بینندگان و اجراکنندگان آن افزوده می‌شود

از شاخص‌ترین نقش‌های آن می‌توان به نازخانم و غول اشاره کرد.ناز خانم که بسان بهاری‌ست که با ناز و کرشمه در حال آمدن است و غول همان زمستان است که صورتش از کهنگی سیاه شده است . غول پس از مبارزه شکست می‌خورد و بهار به خانه‌ها می‌آید . پس اگر قصد سفر به شفت را داشتید این نمایش را از دست ندهید  که دیدنش می‌تواند خاطره‌ی خوشی از اقامت در شفت برایتان بسازد.

پس اگر می‌خواهید بدانید که در اولین فرصت به کجای گیلان سفر کنید که دلتان برود از هوای خوب و دیدن مردمی که میهمان را همچون عروس می‌داند به شفت سفر کنید.

اقامت در شفت میتواند همان سفری باشد که سالهاست منتظرش هستید.