سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفر به کلاردشت، بهشتی برای عاشقان طبیعت

کلاردشت در استان مازندران یکی از توریستی‌ترین و محبوب‌ترین شهرهای شمالی کشور است که طبیعت سرسبز و زیبای آن چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. این شهر خوش آب و هوا که به بهشت گمشده نیز معروف است در دامنه رشته کوه‌های البرزقرار دارد و در کنار جاذبه‌های طبیعی چشم نواز، امکانات اقامتی و رفاهی مناسب آن سبب شده تا مقصدی پرطرفدار نزد گردشگران داخلی و خارجی باشد.

کلاردشت

کلاردشت

چه فصلی به کلاردشت برویم؟

در این که طبیعت کلاردشت در هر چهار فصل سال زیباست هیچ شکی نیست. همچنین قرارگیری رشته کوه‌های البرز در اطراف و مانع شدن آن‌ها از ورود رطوبت دریای خزر به کلاردشت، سبب شده تا این شهر در مقابل سایر شهرهای مازندران آب و هوایی به نسبت مطبوع‌تر و خنک‌تر داشته باشد.

با این حال بهترین و می‌توان گفت پرطرفدارترین فصل سفر به کلاردشت نیمه اول سال است. گردشگران زیادی به خصوص در فصل تابستان از گرمای هوای شهرشان به این شهر زیبا و خوش آب و هوا پناه می‌آورند. چرا که در این‌جا بر خلاف خیلی از شهرهای شمالی خبری از رطوبت و شرجی هوا نیست.

همچنین در پاییز که جنگل‌های کلاردشت لباس‌های رنگارنگ خود را می‌پوشند و در زمستان که بیشتر مناطق آن برفی است، می‌توانید روی کلاردشت به عنوان مقصدی جذاب و هیجان انگیز برای سفر حساب باز کنید.

کلاردشت

از چه مسیری به کلاردشت برویم؟

کلاردشت در فاصله تقریبا 50 کیلومتری چالوس و در میانه‌های جاده کرج به چالوس قرار دارد و برای رسیدن به آن مسیر آسانی پیش روی مسافران است. یکی از رایج‌ترین مسیرها برای سفر به کلاردشت جاده چالوس است. نرسیده به چالوس از مسیر انحرافی مرزن آباد به سمت چپ بروید و وارد جاده اصلی کلاردشت شوید تا پس از حدود 45 دقیقه رانندگی به مقصد برسید.

یکی دیگر از راه‌هایی هم که برای رسیدن به کلاردشت دارید، جاده جنگلی و فوق العاده زیبای عباس آباد به کلاردشت است. به جرات می‌توان گفت این جاده یکی از رویایی‌ترین جاده‌های ایران است. البته رویایی که به راحتی می‌توانید آن را محقق کنید، به شرطی که امروز و فردا نکنید و تا به تعطیلی برخوردید برنامه سفر به کلاردشت را بچینید و غرق در پاییز هزار رنگ این جاده شوید.

کلاردشت

کلاردشت

در سفر به کلاردشت از کجاها دیدن کنیم؟

همان طور که می‌دانید کلاردشت هم مانند سایر شهرهای شمالی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوانی بهره می‌برد و موقعیت‌های بسیار زیادی برای تفریح و خوش گذرانی دارد. در ادامه تعدادی از مهم‌ترین و معروف‌ترین آن‌ها را معرفی و پیشنهاد می‌کنیم تا برای ساختن لحظاتی خوش در این شهر به شما کمک کنیم.

کلاردشت، مقصدی عالی برای کوهنوردان

از آن‌جایی که کلاردشت 45 قله با ارتفاع بیش از 4000 متر دارد، مقصدی بسیار جذاب و پرطرفدار نزد کوهنوردان و صخره‌نوردان است. یکی از معروف‌ترین کوه‌های کلاردشت که سالانه کوهنوردان زیادی به آن سفر می‌کنند، علم کوه با ارتفاع 4848 متر است. علم کوه به عنوان بلندترین کوه این منطقه و دومین قلعه مرتفع ایران، در فاصله 20 کیلومتری جنوب غربی کلاردشت قرار دارد. اگر اهل کوهنوردی باشید با چشم‌اندازهای تماشایی و جاذبه‌های منحصر به فرد، می‌تواند یکی از خاص‌ترین تجربه‌های شما باشد.

کلاردشت

کلاردشت

روستا و ییلاق مازیچال

در 20 کیلومتری کلاردشت و در ارتفاع 2600 متری از سطح دریا یکی از بکرترین و خوش آب و هواترین ییلاق‌های مازندران، ییلاق مازیچال، قرار دارد. اقیانوسی بیکران از ابرها، چشم اندازهایی بی اندازه زیبا از جنگل و دریا و همچنین آب و هوای مطبوع هر گردشگری را مجاب می‌کند که در سفر به کلاردشت حتما سراغ مازیچال برود. بهترین زمان سفر به مازیچال با توجه به شرایط آب و هوایی و امکانات اقامتی اواخر خرداد تا اوایل پاییز است. وسایل لازم برای کمپینگ را همراه خود ببرید و اقامتی لذت بخش را در طبیعت رویایی آن تجربه کنید.

*در میان دشت‌ها و دامنه کوه‌های کلاردشت و اطراف آن، روستاهای بکر و زیبای بسیاری جا خوش کرده‌اند، که هر کدام به نوعی شاهکاری کم نظیر به حساب می‌آیند. اجابیت، مکارود، طویدره، کردیچال، لاهو و رودبارک تعدادی از این روستاها هستند که می‌توانند لحظات خوشی را به مسافران هدیه دهند.

دریاچه ولشت (سما)

یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری که در سفر به کلاردشت باید حتما در لیست بازدید قرار بگیرد، دریاچه ولشت در فاصله 22 کیلومتری این شهر است. ولشت در حصار کوه‌های سر به فلک کشیده واقع شده و طبیعت زیبا و سرسبز اطراف آن برای چند ساعت هم که شده هر چه خستگی و فکر و خیال داشته باشید را از شما دور می‌کند. اگر دلتان خواست شب را در این منطقه بمانید می‌توانید کنار دریاچه چادر بزنید. همچنین اجاره ویلاهای اطراف هم فکر خوبی برای اقامت است.

کلاردشت

کلاردشت

آبشار اکاپل

در میان جنگل کوهستانی سردچال کلاردشت، آبشاری فوق العاده زیبا و چشم نواز جا خوش کرده که می‌تواند یکی از مقاصد شما در سفر به کلاردشت باشد. با رفتن به آبشار اکاپل، مناظر بدیع و خیره کننده‌ای در برابر چشمانتان قرار می‌گیرد و خوش‌ترین خاطرات شما از این سفر رقم می‌خورد.

جنگل آزو

برای رسیدن به این جنگل تماشایی باید به سمت حسن کیف یعنی مرکز کلاردشت بروید. در فاصله یک کیلومتری از غرب حسن کیف به جنگل آزو، یکی از بکرترین جنگل‌های این منطقه می‌رسید و می‌توانید در میان دشت‌های وسیع و طبیعت زیبای آن جانی تازه کنید. همچنین در سفر به کلاردشت گردشگران می‌توانند جنگل نوردی در جنگل‌های عباس آباد و جنگل مجل را تجربه کنند تا اوقاتی خوش و خاطره انگیز برایشان رقم بخورد.

کجا اقامت کنیم؟

در سفر به شهرهای شمالی ایران اجاره ویلا، آپارتمان‌های شخصی و خانه‌های محلی بیش از هر گزینه دیگری برای اقامت طرفدار دارد. این موضوع هنگام سفر به کلاردشت هم صدق می‌کند. به سایت شب سر بزنید و از میان گزینه‌های متنوع، از ویلاهای لوکس و کلبه‌های چوبی گرفته تا ویلاهایی با قیمت ارزان‌تر و مقرون به صرفه، اقامتگاه مورد نظرتان را رزرو کنید.

اگر اهل اقامت در هتل هم باشید گزینه‌های مختلفی پیش روی شماست؛ چرا که کلاردشت مقصدی محبوب برای گردشگران است و به همین خاطر امکانات رفاهی و اقامتی متنوع و خوبی دارد. اگر هم کلاردشت به مقصد دائمی سفرهای شما بدل شده خرید زمین و ویلا در کلاردشت نیز گزینه خوبی است که مزایای زیادی مثل راحتی، کاهش هزینه‌ها در بلندمدت و یک سرمایه‌گذاری خوب را برای شما به همراه دارد. همچنین از آن‌جایی که کلاردشت ییلاق‌ها و روستاهای بکر زیادی دارد ممکن است هوس کنید شبی را در آن مناطق بگذرانید.

سوغاتی چی بخریم؟

در سفر به کلاردشت هم مانند سایر شهرهای شمالی تا دلتان بخواهد خوراکی‌های خوشمزه‌ای پیدا می‌شود که می‌توانید آن‌ها را برای عزیزانتان سوغاتی بخرید. خودتان هم وقتی به شهرتان برگردید قطعا دلتان برای خوراکی‌های هوس برانگیزی که در کلاردشت خورده‌اید تنگ می‌شود؛ پس بد نیست مقداری از آن‌ها را در خانه داشته باشید. انواع کلوچه و کوکی، ترشی‌ها و مرباهای خوشمزه و خانگی، لواشک و زیتون بخشی از سوغات کلاردشت هستند. همچنین پیشنهاد ما این است که در سفر به کلاردشت حتما به شیرینی فروشی کاکا سر بزنید و بستنی و شیرینی‌های خوشمزه‌اش را امتحان کنید.

منبع : https://blog.shab.ir/%d8%b3%d9%81%d8%b1-%d8%a8%d9%87-%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%b4%d8%aa/